راهنمای کامل سایت آنابین anabin برای دریافت تاییدیه مدارک تحصیلی

راهنمای استفاده از پایگاه داده anabin برای دریافت تاییدیه مدرک تحصیلی:

نحوه جستجو دانشگاه دارای تاییدیه در آنابین را به شکل تصویری مشاهده کنید:

1- جستجو برای دانشگاه (Institutionen)

1.

برای جستجوی دانشگاه خود در سایت آنابین از طریق لینک زیر اقدام کنید:

بر روی کلمه  Suchen ( جستجو) کلیک کنید.

2-

کشوری که مدرک دانشگاهی خود را از انجا دریافت کرده اید را انتخاب کنید. “Länderauswahl bestätigen” کلیک کنید (انتخاب کشور را تأیید کنید).(از طریق حروف لاتین بالای صفحه اول اسم کشور را انتخاب کنید).برای ایران : i

3-

پس از نمایش لیست دانشگاه های کشور مورد نظر، با انتخاب “Ort” میتوانید شهر مورد نظر خود را فیلتر کنید. بر روی “Suchen starten” کلیک کنید.

4-

در جدول نمایش داده شده در قسمت status وضعیت دانشگاه با علامت های H +  یا H-  و یا H+/-مشخص شده است. با کلیک بر روی علامت + در ستون اول جدول اطلاعات کاملی از دانشگاه جستجوی شده نمایش داده می شود. علامت H+ به این معنی است که دانشگاه شما مورد تایید است و نیازی به تاییدیه زاب ندارید.

علامت H- به این معنیست که دانشگاه شما مورد تایید آلمان نمیباشد و باید از طریق زاب مدارک خود را تایید کنید.

علامت H+/- یعنی تاییدیه نا معلوم می باشد و این مورد هم نیاز به تاییدیه مدرک زاب میباشد.

2- جستجوی مدرک دانشگاهی (Hochschulabschlüsse)

1-

برای جستجوی نوع مدرک تحصیلی (دکترا – فوق لیسانس – لیسانس – فوق دیپلم) بر روی “Suchen nach Abschlüssen” و برای پیدا کردن رشته تحصیلی خود روی “Suchen nach Abschluss Type” کلیک کنید:

2-

مانند مراحل قبلی کشوری که در ان مدرک دانشگاهی خود را دریافت کرده اید را انتخاب کنید

3-

با انتخاب “Abschlusstypen” میتوانید نوع مدرک تحصیلی و با انتخاب “Studienrichtungen” رشته تحصیلی خود را پیدا کنید.

4-

حالا وقت آن رسیده که جزئیات مدرک دانشگاهی خود را با کلیک بر روی H+ ببینید. در پنجره پاپ آپ باز شده مدرک دانشگاهی شما با یک مدرک آلمانی قابل مقایسه است.

در پایین این پنجره شما می توانید ملاحضه کنید که مدرک شما به عنوان “entspricht” یا “gleichwertig” یک مدرک آلمانی معادل شده است. مدارکی که با عنوان “entspricht Fachschule” ذکر شده اند یعنی با هیچ مدرک آلمانی، مدرک تحصیلی شما معادل نشده است.

در صورتی که مدارک شما در سایت انابین تایید شده هستن از صفحه سایت آنابین که تایید بودن مدرک و دانشگاه شما را نشان میدهید اسکرین بگیرید و پرینت بگیرید و د مدارک خود قرار دهید.این پرینت بدون تاییدیه سفارت و مهر معتبر میباشد.

در صورتی که دانشگاه شما یا مدرک شما در سایت انابین تایید شده نباشد باید درخواست تایید مدارک از طریق زاب بدهید.جهت آموزش تایید مدارک زاب به مقاله آموزش تایید مدارک زاب مراجعه فرمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *