آزمون TestDaf و DSH

آزمون تست داف

تست داف در ایران برگذار میشه و زمان و نحوه ثبت نام هم در سایت گوته تهران گفته میشه. امتحان باز هم از همون 4مهارت تشکیل شده و سیستم نمره دهی از 1تا 5 هست یک نکته مهم در مورد نمره قبول تست داف هست و اون اینه که: هر مهارت 5 نمره داره و نمره تست داف شما مساوی هست با کمترین نمره مهارتها یعنی اگر شما در سه مهارت 5 بگیرید اما فقط یک مهارت رو 3 بگیرید تست داف شما میشه 3!!!! بله سختی تست داف دقیقا همینجاست.
دانشگاه ها اکثرا از شما حداقل تست داف 4*4 قبول میکنن اما برای برخی دانشگاه ها مجموع نمره مهمه به عنوان مثال میگن تست داف 16، اگر اینطور باشه شانس قبولی هم بیشتره.
کتابها: Mit Erfolg zur TestDaf, prufungstraining TestDaf, Training TestDaf 20 15, TestDaf training, Muster frufung 1-5 و علاوه بر اینها نمونه هایی که در سایت گوته هست.

آزمون DSH:

این امتحان فقط در آلمان برگذار میشه و برای آمادگی میتونید در کلاسهای آمادگی این آزمون که در دانشگاه ها و موسسات برگذار میشه شرکت کنید. از نظر سختی آزمون به نظر من نمیشه گفت تست داف یا DSHاما از نظر شانس قبولی میشه گفت DSH. سیستم نمره دهی شبیه ب2 هست یعنی به 2 بخش شفاهی و کتبی تقسیم میشه و در کل شما باید هر 2 بخش رو قبول بشید. نمره بندی آزمون به این صورته:
DSH1: min 57%
DSH2: min 67%
DSH3 min 82%
برای دانشگاه اکثرا حداقل DSH2مورد قبول هست که بستگی به رشته هم داره.
تفاوت دیگه این آزمون با تست داف اینه که در تست داف امتحان به صورت سراری در همه کشورها برگذار میشه و استاندار همه یکی هست اما DSH در هر دانشگاه متفاوت هست بعضی خیلی سخت و بعضی نسبتا آسون. بهترین راه برای قبولی در این آزمون اینه که کلاسهای آمادگی آزمون دانشگاهی رو شرکت کنید که امتحان هم در همون دانشگاه قرار هست بدین چون شما رو متناسب با آزمون خودشون آماده میکنن و این امکان رو هم دارن که مهارت sprechenرو با چیز دیگه ای جایگزین کنن یعنی از دانشجوهای خودشون دیگه بخش شفاهی امتحان نگیرن و به جای اون نمره فعالیت کلاسی یا presentation در کارنامه شما لحاظ کنن.
یک مسیله خیلی مهم در مورد این آزمون هست: هر مدرک DSH رو همه دانشگاه ها قبول ندارن. لیستی وجود داره به نام Registierte DSH prüfungen دانشگاهی که در این لیست باشه مدرکش رو همه دانشگاه ها قبول دارن و اگر در این لیست نباشه مدرکش فقط برای همون دانشگاه معتبره پس قبل از ثبت نام به این نکته دقت کنید.

لینک Registierte DSH prüfungen:
https://www.hrk.de/uploads/media/DSH_RegListe_Internet.pdf
لینک نمایندگی موسسه گوته در تهران:
http://www.dsit.org.ir/
لینک تست داف:
https://www.testdaf.de/
لینک انجمن فرهنگی اتریش در تهران:
https://www.bmeia.gv.at/fa/kf-teheran/

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *