بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان آلمانی

بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان آلمانی

اپلیکیشن ها، ابزاری عالی برای یادگیری آلمانیاست، چرا که اغلب رایگان بوده و همیشه در دسترس شما هستند. این برنامه ها، به عنوان ابزار های کمک آموزشی شناخته شده و در حالت ایده آل بهتر است در کنار سایر منابع آموزشی، از آنها استفاده شود. در ادامه لیستی از بهترین اپلیکیشن های مفید در یادگیری زبان آلمانی را برای شما آورده ام.

1. Chatterbug

اپلیکیشن Chatterbug

Chatterbug به شما کمک می کند تا با فلش کارت ها و تمرین خواندن و نوشتن، با دستور زبان آلمانی و لغات آن آشنا شوید. در این برنامه، ویدیویی هایی نیز از معلم های زبان آلمانی که به زبان مادری خود صحبت می کنند وجود دارد. نکته جالب این برنامه اینجاست که هرچه بیشتر با این اپلیکیشن کار کنید، بیشتر مطابق نقاط ضعف و قوت شخص خود شما تنظیم می شود.

2. Busuu

اپلیکیشن Busuu

در بین بهترین اپلیکیشن های زبان، busuu یکی از بزگترین انجمن های یادگیری زبان آلمانی است. در وب سایت آن، ده ها میلیون نفر که مشتاق یادگیری زبان آلمانی هستند عضو هستند. بنابراین جای تعجب نیست اگر در این برنامه، پلتفرمی برای گفتگوی ویدیویی بین اعضا وجود داشته باشد. به طور کلی این برنامه احساس خیلی خوبی ایجاد می کند. طراحی سایت آن منظم است، کاربران به طور بصری با یکدیگر تعامل بر قرار می کنند. همچنین تصاویر به کار برده شده در تمارین، بسیار با کیفیت هستند.

دوره های درسی این اپلیکیشن بر اساس چارچوب CEFR بوده و تمام جوانب مهارت های زبانی از جمله خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن را در برمیگیرد. این سایت شامل قسمت های زیر است:

  • آموزش واژگان کلیدی که توسط گویندگان بومی تلفظ می شوند.
  • دیالوگ های درسی شامل کلمات و اصطلاحات تازه آموخته شده
  • تمرین نوشتن با امکان ویرایش اختیاری توسط سایر کاربران
  • جلسات تمرین مکالمه با سایر اعضای سایت
  • عبارات ضبط شده ای که روی صفحه نمایش، نشان داده می شوند.
  • مرور درس

همه برنامه ها و ایجاد حساب کاربری، رایگان است. بعلاوه، امکانات ویژه ای نیز برای حساب های کاربری ویژه در نظر گرفته شده است.

3. Tandem

اپلیکیشن Tandem

در هدف طراحی اپلیکیشن Tandem، اعتقاد بر این است که صحبت کردن، سریع ترین راه برای رسیدن به تسلط در زبان است! به همین دلیل این برنامه رایگان به اعضا امکان می دهد تا با مردم سراسر جهان گفتگو و از طریق متن، پیام صوتی و تماس ویدیویی به 106 زبان زنده دنیا با مردم صحبت کنند. Tandem با داشتن میلیون ها عضو، یکی از بزرگترین انجمن های یادگیری زبان است.

4. Der Die Das

اپلیکیشن Der Die Das

داشتن این اپلیکیشن برای همه زبان آموزان آلمانی ضروری است. با این برنامه می توانید بالاخره با واژه های زبان آلمانی کنار بیایید، هرچند سختی کار جایی است که میبینید برای گفتن “the” به زبان آلمانی سه شیوه وجود دارد!

Der Die Das به شما کمک می کند تا مقالات اسمی آلمانی را از آزمون های تعاملی آموخته و به خاطر بسپارید. ان برنامه شامل دستور زبان و خلاصه ای از قوانین زبان آلمانی است. همچنین به کمک این اپلیکیشن می توانید به نحوه تلفظ کلمات گوش کنید و یا کلمات به خصوصی را به قسمت “favorites” خود اضافه کنید.

5. LingoDeer

اپلیکیشن LingoDeer

اولین بار این اپلیکیشن فقط برای آموزش زبان های چینی، کره ای و ژاپنی بود، اما بعدا زبان های آلمانی ، فرانسوی و اسپانیایی نیز به آن اضافه شد.

LingoDeer شاید به اندازه سایر اپلیکیشن های یادگیری زبان معروف نباشد، اما هم تراز و یا حتی بهتر از Duolingo محسوب می شود. برنامه های درسی LingoDeer، که توسط معلمان زبان طراحی شده اند، مهارت های خواندن، شنیدن، صحبت کردن و نوشتن را به شما آموزش می دهند.

6. Drops

اپلیکیشن Drops

اپلیکیشن Drop روی یک موضوع تمرکز دارد و آن لغت است. این برنامه در آموزش واژگان به خوبی عمل کرده است. این اپلیکیشن صرفا برای طراحی زیبایی که دارد یکی از برنامه های محبوب من است. Drop، بازی هایی کوتاه و سرگرم کننده برای یادگیری لغت دارد. در این اپلیکیشن قسمت های 5 دقیقه ای برای یادگیری زبان وجود دارد که به همین دلیل بسیار هیجان انگیز و اعتیادآور است. اما این اعتیاد وقتی که قصد دارید زبان آلمانی یاد بگیرید، اصلا چیز بدی نیست.

7. Duolingo

اپلیکیشن Duolingo

Duolingo از راه تمرین های شنیداری، فلش کارت ها و سوالات چند گزینه ایی، عبارات، افعال و لغت های زبان آلمانی را آموزش می دهد. این اپلیکیشن بیشتر به خاطر جغدی به نام “Duo” که مرتب فعالیت شما را بررسی کرده و مراقبت می کند تا از هدف روزانه خود عقب نمانید، معروف است. همچنین در این برنامه نموداری وجود دارد که تعداد روزهایی را که در آن طبق برنامه تان پیش رفته اید، به شما نشان می دهد.

8. Memrise

اپلیکیشن Memrise

این برنامه روشی کاملا منحصر به فرد برای یادگیری ارائه می کند. درحالی که در سطح ابتدایی، این برنامه بیشتر شبیه فلش کارت های یادگیری لغت است، اما از سیستم تکرار با فاصله استفاده می کند که برای حفظ کردن واژگان روشی بسیار موثر است.

تکرار با فاصله یعنی برنامه، هر چند وقت یکبار، کلماتی را که قبلا یاد گرفتید دوباره به شما یادآوری می کند. به این ترتیب کلمات به حافظه بلند مدت شما منتقل می شوند.

در مدارس بیشتر از طریق تکرار آموزش می دهند. مغز ما برای به خاطر سپردن اطلاعات خشک ساخته نشده و در عوض اطلاعات بصری و چند حسی را بهتر به خاطر می سپارد. هدف Memrise این است که با این روش، اطلاعات را بهتر در مغز شما ثبت کند. به این منظور، لغت ها در این برنامه همراه با تصاویر هستند تا “فراموش نشدنی” شوند. برای مثال، برای یادگیری bitte (به معنی لطفا در زبان آلمانی ) تصویری از فردی را به شما نشان می دهد که در حال خوردن شکلات است. شخص دوم سوال می کند ” آیا می توانم از شکلات شما داشته باشم ؟” از آنجایی که bitte وbite صرفا در یک حرف اختلاف دارند، این جمله ساده برای حفظ کردن معنی و تلفظ هردوی آنها مفید است.

9. Google Translate

اپلیکیشن Google Translate

Google Translate برای هر زبان آموزی مفید است. با آن می توانید به هر زبانی و از هر زبانی برای ترجمه کمک بگیرید. بیشتر برنامه های ترجمه همین کار را می کنند اماGoogle Translate فراتر از این عمل می کند. شما می توانید با قرار دادن دوربین خود جلوی یک عکس، متن داخل آن را با این برنامه ترجمه کنید. همچنین این برنامه دارای ویژگی ترجمه زنده است یعنی به شما امکان می دهد تا با افرادی با زبان های دیگر صحبت کنید. این روش سریعتر از استفاده از دیکشنری است. هرکسی که آلمانی یاد میگیرد باید این برنامه را داشته باشد.

10. HelloTalk

اپلیکیشن HelloTalk

HelloTalk یکی از اپلیکیشن های پیشرفته یادگیری زبان آلمانی است. در این برنامه شما با یک زبان صحبت می کنید درحالی که می خواهید زبان دیگری را یاد بگیرید. شخص دیگری نیز هست که با زبان دیگری صحبت می کند و می خواهد زبان شما را یاد بگیرد. HelloTalk شما دو نفر را به هم معرفی می کند و شما می توانید با چت کردن یا ارسال پیام های صوتی، به یکدیگر آموزش دهید. این برنامه شامل امکانات ترجمه، تصحیح املا و دستور زبان نیز هست. شما نمی توانید فقط با این برنامه زبان یاد بگیرید، اما با استفاده همزمان این برنامه در کنار سایر منابع آموزشی، می توانید پیشرفت کنید.

11. LEO Dictionary

دیکشنری LEO یک فرهنگ لغت چند زبانه است. این برنامه از چندین زبان، از جمله انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی، ایتالیایی، چینی، روسی و سایر زبان ها پشتیبانی می کند. با این برنامه می توانید کلمات را به همه زبان های که پیشتیبانی می کند ترجمه کنید. این دیکشنری شامل جدول های خوبی از اسم ها، افعال، تلفظ صداها و حتی تعدادی دوره آموزشی زبان برای مسافران و افراد مبتدی است. با هشت دلار در سال می توانید تبلیغات را حذف کنید. همچنین امکان خرید های درون برنامه ای دیگری نیز برای دوره های مختلف وجود دارد. با این حال ما برنامه های دیگر را برای یادگیری زبان به شما توصیه می کنیم. درواقع LEO فقط به عنوان یک ابزار کمک آموزشی خوب است.

12. MosaLingua

MosaLingua یکی از اپلیکیشن های جدید یادگیری زبان آلمانی و مختص به تلفن های همراه است. این برنامه روی آموزش 20 درصد از زبان، که بیشتر اوقات از آن استفاده می کنید، تمرکز دارد. بنابراین با این برنامه ابتدا مهمترین مطالب را آموخته و مطالب اضافه تر را با گذشت زمان فراخواهید گرفت. همچنین این برنامه شامل 3000 فلش کارت در 14 دسته است که در 10 سطح آموزشی است. نسخه رایگان این اپلیکیشن موجود است. اگرچه در نسخه رایگان، تعداد زیادی تبلیغات وجود دارد که شاید مایل به دیدن آنها نباشید.

13. Simply Learn German

Simply Learn German یک اپلیکیشن ساده برای آموزش زبان آلمانی است. این برنامه داری درس ها و دوره های معمول نیست، در عوض مطالب کمک آموزشی زیادی را برای شما فراهم می کند. این اپلیکیشن شامل بیش از 300 عبارت، صوت، آزمون و فلش کارت است. در این برنامه از سیستم تکرار با فاصله استفاده شده است. سیستمی محبوب که در تعدادی دیگر از اپلیکیشن هایی که قبلا معرفی کردیم نیز وجود داشت. با پرداخت 6.99 دلار میتوانید به 600 جمله و عبارت اضافه تر دسترسی پیدا کنید. همچنین تبلیغات نیز برای شما حذف می شود.

14. Anki

عنوان این اپلیکیشن، هدف آن را نشان می دهد. Anki لغتی ژاپنی و به معنی حفظ کردن است. این برنامه نیز مجموعه ای عالی برای حفظ کردن لغات جدید است. مثل Memrise، Anki نیز با سیستم تکرار با فاصله (SRS) کار می کند و محتوای آن توسط خود کاربر تولید می شود. هرچند طراحی این اپلیکیشن بسیار ساده است، اما الگوریتم هدایت کننده SRS بسیار عالی است. Anki برنامه مورد علاقه من برای حفظ کردن واژگان است چرا که نرم افزاری مطمئن و بسیار ساده است. فلش کارت ها را می توان دائما با تصاویر، فایل های صوتی و html افزایش داد. در حین یادگیری، از زبان آموزان خواسته می شود تا به میزان یادآوری خود برای هر فلش کارت امتیاز بدهند. این کار کمک می کند تا برنامه تشخیص دهد که کلمات را با چه فواصل زمانی دوباره برای مرور به شما ارائه دهد. با ثبت نام یک حساب کاربری رایگان در سایت Ankiweb می توانید به نحوی فلش کارت ها را تنظیم کنید که از خواندن دوباره و دوباره مطالب یکسان جلوگیری کرده باشید.
اگرچه سرویس های این برنامه رایگان است، اما قیمت Anki iOS 24.99 دلار است.

15. WordPic

WordPic یک اپلیکیشن ساده برای آموزش لغت از طریق تصاویر است. این برنامه به جای استفاده از بانک اطلاعاتی، از اینستاگرام تصاویر را استخراج می کند و به همین خاطر تصاویر آن همیشه جدید است. از این برنامه برای تمرین تلفظ لغات نیز می توان استفاده کرد.

16. Babble

اگر به دنبال اپلیکیشنی با طراحی گرافیکی بالا نیستید، Babbel دقیقا همان چیزی است که به دنبال آن می گردید. این برنامه طراحی بسیار ساده ای دارد. با وجود ظاهری حرفه ای، حجم این برنامه کم است و به همین خاطرسبک بوده وعلاوه بر اینکه یکی از بهترین برنامه ها برای یادگیری زبان آلمانی است، یکی از سریع ترین اپلیکیشن ها نیز محسوب می شود. این برنامه از همان ابتدای راه اندازی، وارد مرحله تجاری سازی شد. در شروع کار تنها انتخاب شما این است که به عنوان یک مبتدی یا پیشرفته ثبت نام کنید اما بعد، فورا به اولین سطح پرتاب خواهید شد.

Bebble به آموزش همه جوانب زبان می پردازد. این برنامه به شما کلمات و عبارات جدید را از طریق صوت، تصویر و متن می آموزد. سپس از شما می خواهد کلمات انگلیسی را با معادل آلمانی آنها مطابقت دهید، سپس هرچه را که یاد گرفتید بنویسید. همچنین هر درس حاوی یک مکالمه است که شما باید جاهای خالی آن را با کلمات و عباراتی را که یاد گرفتید، پر کنید. با این برنامه می توانید تلفظ لغت را نیز تمرین کنید. اپلیکیشن Bebbel دارای یک درس رایگان است، اما برای بازکردن قفل درس های بعدی باید اشتراک ماهیانه بخرید. در کل، این برنامه بسیار حرفه ای به نظر می رسد و رویکرد کلی آن بسیار شبیه بهRosetta Stone است. Bebbel به همه افرادی که می خواهند زبان آلمانی را بدون حاشیه یاد بگیرند، توصیه می شود.

17. DeutschAkademie

این برنامه برای تمرین کاربران با سطوح (A1-C2) تهیه شده است. این اپلیکیشن شامل 22000 تمرین لغت و قواعد است. همچنین دارای 800 ساعت دوره آنلاین است. در آن، معلمان آلمانی به سوالات شما پاسخ خواهند داد. به هرحال این برنامه نه به عنوان منبع آموزشی اصلی، اما برای تمرین بسیار مناسب است.

18. Rosetta Stone

از بین تمام برنامه های آموزشی زبان آلمانی، Rosetta Stone احتمالا یکی از شناخته شده ترین هاست. با سابقه ای که از سال 1992 دارد، احتمالا این اپلیکیشن، یکی از قدیمی ترین هاست.

یکی از ویژگی های ویژه Rosetta Stone، رویکرد فراگیر و گسترده آن است: شما با ترجمه و انتقال لغات از زبان انگلیسی، آن ها را یاد نمی گیرید بلکه نرم افزار از عکس، متن، صوت و ویدیو برای آموزش زبان جدید، و بدون ترجمه، استفاده می کند.

ایده اصلی پشت این نرم افزار این است که از روش یادگیری طبیعی کودکان، تقلید کند و برای همین موضوع نیز تحسین بسیاری از افراد را برانگیخته است.

در اپلیکیشن موبایل، کلمات و عبارات جدید را از طریق عکس ها و با گوش دادن به تلفظ گویندگان بومی یاد خواهید گرفت. معنای کلمات معمولا از خود متن استنباط می شوند.

Rosetta Stone از سیستم تشخیص صدا برای ارزیابی و آموزش تلفظ صحیح استفاده می کند.

جدا از مطالب دیجیتالی، Rosseta Stone بستری فراهم می کند تا بتوانید در آن با معلم های آلمانی زبان برای تمرین و مکالمه، برنامه ریزی کنید. این ویژگی به خصوص برای افرادی که دوست ندارند به تنهایی تمرین کنند، بسیار خوب است.

به طور کلی، این روش تدریس جامع و قابل فهم بوده و از بهترین برنامه ها برای تدریس زبان آلمانی محسوب می شود.

19. iStart German

iStart نامی مناسب برای این اپلیکیشن است چراکه این برنامه برای زبان آموزان مبتدی طراحی شده است. پیشرفت دروس در این برنامه بسیار کند است، اما اطلاعات کاملی از زبان آلمانی ارائه می کند.

محتوای برنامه به شیوه ای بسیار شبیه به مکالمه و توسط دو فرد آلمانی زبان و یک مدرس از انگلستان، تدریس می شود. هر درس به صورت کتبی و شفاهی ارائه می شود.

یادگیری زبان با iStart روشی منفعلانه است، چراکه زبان آموزان در حین یادگیری، صرفا به مدرسان گوش میکنند تا مباحث مختلفی مثل الفبای آلمانی، نحوه سلام و احوالپرسی و چیزهای دیگر را یاد بگیرند. شما علاوه بر یادگیری کلمات جدید، اطلاعات مازاد دیگری نیز از طریق این برنامه، به دست خواهید آورد. علاوه بر متن اصلی، هر درس شامل خلاصه ای از مطالب آن بخش بوده و لیستی از واژگان و سوال های چند گزینه ای برای ارزیابی شما وجود دارد.

iStart را می توان به دانش آموزانی که اطلاعات بسیار کمی از زبان آلمانی دارند توصیه کرد. این برنامه روشی بسیار خوب برای سهولت در یادگیری زبان بوده و آشکار است که توسعه دهندگان آن تلاش زیادی برای ایجاد آن کرده اند.

20. German verb conjugations by Brainscape

اگر یک چیز باشد که در یادگیری زبان آلمانی، چالش برانگیز است آن صرف کلمه های زبان آلمانی است. افعال و اسم ها در داخل جمله با توجه به تعداد، جنس و سایر موراد، بسیار متغیر هستند. اگر میخواهید صرف کردن افعال آلمانی را به خوبی یاد بگیرید، این برنامه مناسب شما است.

اساسا این برنامه شامل مجموعه ای از فلش کارت هاست که به 8 قسمت تقسیم شده اند. هر یک برای یکی از زمان های زبان آلمانی:

  • زمان حال
  • زمان گذشته ساده
  • زمان حال کامل
  • زمان گذشته کامل
  • زمان آینده
  • زمان آینده کامل
  • زیر مجموعه I
  • زیر مجموعه II

این هشت قسمت مجموعا شامل 275 فعل آلمانی پر کاربرد است.

یکی از بهترین ویژگی های این برنامه این است که بازخورد، آمار و ابزاری برای تجسم دایمی پیشرفتتان به شما می دهد تا بتوانید خود را ارزیابی کنید. اینکه بتوانید شاهد پیشرفت خود باشید باعث ایجاد انگیزه در شما برای یادگیری می شود.

این اپلیکیشن یادگیری زبان، برنامه ای بسیار ساده است که استفاده از آن به عنوان یک ابزار کمک آموزشی برای یادگیری زبان آلمانی توصیه می شود.

21. Learn German by MindSnacks

به محض باز کردن این اپلیکیشن، فورا متوجه خواهید شد که MindSnacks برای زبان آموزان جوان تر طراحی شده است. گرافیک ها و آیکون حیوانات زیبا، تحسین برانگیز است. به نظر می رسد این برنامه برای افرادی که در مدرسه زبان آلمانی می خوانند طراحی شده باشد. این تصور با روشی که Mindsnacks برای تدریس زبان استفاده می کند، بیشتر تقویت می شود. تمرین آلمانی در قالب 9 بازی مختلف است. هر بازی حول یک موضوع خاص مثل خانواده، غذا یا مدرسه می گردد. از قبل نیز لیستی از واژگان برای تمرین در اختیار شما قرار داده خواهد شد. این بازی ها برای تقویت دانش زبان شما است. برای اینکه با مثال به شما توضیح دهم که این برنامه چطور کار می کند، در بازی Swell، یک کلمه انگلیسی با دو گزینه برای انتخاب معادل آلمانی آن چشمک می زند. در پس زمینه بازی، آبی که حاوی یک ماهی زیباست، درحال تخلیه است و در واقع به عنوان تایمر عمل می کند. شما باید جواب درست را قبل از اتمام وقت انتخاب کنید. در غیر این صورت ماهی می میرد. بازی با هر کلمه ای که به طور صحیح انتخاب می کنید، سریع و سریع تر می شود و مجبورید جواب صحیح را سریعتر انتخاب کنید. وقتی با این برنامه شروع به کار کنید، احساس می کنید بیشتر در حال بازی کردن هستید تا درس خواندن و این یکی از نقطه قوت های استفاده از این نرم افزار محسوب می شود.

22. Wie geht’s German

برای کسانی که نمی دانند، Wie geht’s به زبان آلمانی یعنی “چطوری؟”. این عنوان به خوبی نشان می دهد که هدف این برنامه چیست. هدف اصلی این اپلیکیشن، آموزش جملات کاربردی روزمره به زبان آموزان است. محتوای برنامه بر اساس سطح مهارت و موضوع، تقسیم بندی می شود. علاوه برتوجه به سطح شما که آیا مبتدی، متوسط یا پیشرفته هستید، این برنامه به شما امکان می دهد تا بر اساس موضوع دلخواه خود، مثل سفر، تجارت یا سلامتی و بهداشت، عبارات را برای یادگیری انتخاب کنید. در این میان، با دامنه گسترده تری از عبارات، مثل شمردن اعداد بین 20 تا 100 ، صحبت درباره خانواده خودتان یا سلام کردن به زبان آلمانی نیز آشنا می شوید. در این برنامه، تلفظ صحیح همه کلمات توسط افراد آلمانی زبان، آموزش داده می شود. برای سرگرم کننده تر کردن برنامه، تعدادی بازی مثل آزمون ها و بازی یک دور جلاد، وجود دارد. چهاردرس اول این برنامه رایگان است، اما بعد برای دسترسی به درس های بیشتر از شما خواسته می شود تا مبلغی را پرداخت کنید. به طور کلی این اپلیکیشن برای یادگیری عبارات اصلی و پایه زبان آلمانی، خوب است.

23. Learn German by Bravolol

این برنامه رایگان، جذاب و حرفه ای به نظر می رسد و شامل کلمات و اصطلاحات مفید زیادی، متناسب با موقعیت های مختلف است.

محتوای برنامه بر اساس موضوع ارائه می شود: سلام کردن، غذا خوردن، سلامتی، خرید، تفریح و سایر موارد.

بخش مورد علاقه من قسمت “عاشقانه” است. عبارت های موجود در این بخش شامل “نه، متشکرم”، “من علاقه ای ندارم” ، “من مشغول کار هستم” و ” تنهام بذار” است. ( اما عباراتی نیز برای کسانی که شیمی آنها به هم میخورد وجود دارد مثلا ” شما زیبا هستید”).

این برنامه یک ویژگی دارد که من در هیچ از اپلیکیشن های دیگر ندیدم: امکان ضبط صدای خود و سپس مقایسه تلفظ خودتان با تلفظ صحیح و اصلی. این ایده بسیار خوبی است زیرا به شما کمک می کند تا روی ظرافت تلفظ خود بیشتر کار کنید و به نظرم این امکان را اپلیکیشن های دیگر نیز باید ارائه دهند. لازم به ذکر است که نسخه رایگان برنامه Bravolol شامل تبلیغات است.

24. Linguee

این اپلیکیشن فرهنگ لغت که از linguee.com سرچشمه می گیرد، یک دیکشنری جامع آلمانی/انگلیسی است که به چندین زبان موجود است. شما با این دیکشنری می توانید کلمات و عبارات کوتاه را جستجو کنید که برای هر کدام، معادل های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. برای هرکلمه، مثال ها و منابع خارجی ذکر می شود که به شما امکان می دهد تا چگونگی کاربرد لغت در جمله های مختلف را یاد بگیرید.

در همه قسمت های دیکشنری، تلفظ های ضبط شده ای وجود دارد که می توانید آن ها را دانلود کنید.

قسمت سرگرم کننده برنامه اینجاست که وقتی یک کلمه را در فرهنگ لغت جستجو می کنید، بعد از مدتی برنامه از شما میپرسد آیا هنوز ترجمه کلمه را به خاطر دارید؟ این روشی فوق العاده است برای اینکه مطمئن شوید معنی کلمه را به خوبی به خاطر سپردید. این برنامه به خوبی طراحی شده است و استفاده از آن آسان است. تبلیغات ندارد و استفاده از آن برای هر زبان آموزی ضروری است.

25. Der Tagesspiegel

اپلیکیشن روزنامه آلمانی منبع رایگان بسیار خوبی برای تمرین درک مطلب است. به خصوص برای کسانی که در سطح پیشرفته زبان آلمانی هستند، این برنامه گزینه بسیار خوبی است. مقالات خبری زیادی در این اپلیکیشن وجود دارد. در اول هر ماه می توانید نسخه دیجیتالی روزنامه را نیز دانلود کنید.

این برنامه نه تنها برای پیشرفت زبان آلمانی، بلکه برای کسب آگاهی از اخبار و فرهنگ آلمان، گزینه خوبی است. حتی اگر مدت کوتاهی است که مشغول یادگیری زبان آلمانی هستید، این برنامه برای یادگیری زبان و کلمات جدید و اصطلاحات آلمانی، وسیله خوبی است. آیا میخواهید خودتان را هر روز با خواندن یک مقاله به چالش بکشید؟

26. Slow German

برای استفاده از این برنامه، باید در سطح پیشرفته باشید. در این صورت می توانید از این برنامه برای تمرین مهارت شنیداری خود استفاده کنید. با این برنامه می توانید همزمان متن را خوانده و به فرم صوتی آن که توسط افرادی آلمانی زبان تلفظ می شود، گوش کنید.

27. Speechling

این برنامه یک اپلیکیشن منحصر به فرد است. نه تنها فقط از این لحاظ که رایگان است، بلکه به این دلیل که روی مهارت صحبت کردن تمرکز دارد. Speechling شما را به یک مدرس متصل و بازخورد مهارت گفتاری شما را در اختیارتان می گذارد. مهم نیست در چه سطحی از زبان باشید، با این برنامه می توانید با یکی از مهمترین مهارت های زبان یعنی صحبت کردن، بیشتر آشنا شوید.

ترس اولیه از صحبت کردن به زبان آلمانی، مانع پیشرفت بسیاری از افراد می شود. با تقویت اعتماد به نفس خود، هنگام صحبت کردن با دیگران احساس راحتی بیشتری خواهید کرد.

اگر از برنامه Speechling استفاده می کنید، شاید بتوانید سریع تر به مرحله ای برسید که بتوانید از HelloTalk استفاده کنید. اعتماد به نفسی که از صحبت کردن با یک مربی آلمانی به دست می آورید، در صحبت کردن با افراد بومی دیگر نیز به شما کمک خواهد کرد.

برنامه Speechling رایگان است. بازخورد صحبت های ضبط شده شما طی 24 ساعت آماده خواهد بود. اگر دوست دارید از خدمات مربی های بیشتری استفاده کنید می توانید حساب کاربری خود را ارتقا دهید. برنامه Speechling به صورت آنلاین و در موبایل های اپل و اندروید در دسترس است.

28. GermanPod101.com

German101، دروس از پیش ضبط شده ای درباره مباحثی مثل واژگان و دستور زبان به شما ارائه می دهد. به این ترتیب شما می توانید هنگام مطالعه به عقب برگردید و درس ها را مرور کنید. اگرچه با این برنامه فرصتی برای صحبت کردن ندارید، اما می توانید مکالمه های مختلفی را بشنوید، درباره فرهنگ آلمان یاد بگیرید و از هرجا که مایل بودید شروع به یادگیری کنید.

ردیف های مختلفی بر اساس سطح فعلی شما وجود دارد. یکی از آنها را که متناسب با شما است، انتخاب کنید. این برنامه شامل قسمت های مختلفی از جمله واژگان و سایر ویژگی ها برای کمک به شما در مرور دروس نیز هست.

مانند بسیاری از اپلیکیشن های دیگر لیست، این برنامه نیز رایگان است. البته برای دریافت خدمات ویژه تر، می توانید حساب کاربری خود را ارتقا دهید.

GermanPod101، به صورت آنلاین و در نرم افزارهای اپل و اندروید در دسترس است

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *