مهاجرت به کشور زیبای آلمان

مهاجرت به آلمان

یکی از مهمترین اقدامات پیش از مهاجرت به کشور زیبای آلمان،یادگیری زبان آلمانی است..کشور آلمان از جمله کشورهایی است که به دلیل شرایط اقتصادی خوب،هرساله تعداد زیادی از افراد به ان مهاجرت میکنند.افراد باهدف گوناگون همچون ادامه تحصیل ،کاروسرمایه گذاری ویابه طور کلی مهاجرت به کشور صنعتی آلمان روی می آورند وبرای همه ی این اهداف لازم است به زبان آلمانی تسلط داشته باشند.

آلمان یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی است وبه همین دلیل افراد زیادی تمایل دارند به این کشوراروپایی مهاجرت کنند..سطح زندگی خوب واینکه همه افراد دریک رفاه نسبی زندگی میکنند،کشورآلمان رابه یکی ازبزرگترین قطب های مهاجرتی دردنیاتبدیل کرده است….

یکی از بیشترین واژه های سرچ شده در گوگل مهاجرت به آلمان است.این یعنی اینکه افراد زیادی قصد مهاجرت به آلمان دارند و از طرفی آلمان یک کشور مناسب برای مهاجران خصوصا ایرانیان است.اما آیا تنها با یک تصمیم مهاجرت میتوان به این کشور مهاجرت کرد؟

برای افراد عادی و عموم جامعه قطعا خیر (برای افرادی که خیلی خیلی پولدار هستند بله(پول جلاد مشکلات)

اما ما اینجا با عموم جامعه سر و کار داریم چرا که افراد غیر عادی غیر عادی هم مهاجرت میکنن.:)

انواع مهاجرت به آلمان

ابتدا باید با انواع راه های مهاجرت به آلمان را یاد بگیرید سپس با توجه به شرایط خود بهترین نحوه مهاجرت را انتخاب کنید.

مهاجرت به آلمان،تحصیلی

مهاجرت تحصیلی به آلمان یکی از شیرین ترین و راحت ترین و البته شلوغ ترین راه های مهاجرتی به به کشور آلمان است.اغلب دانشجویان در زمان دانشجویی خود میل و گرایش زیادی به مهاجرت دارند و بخاطر محیط جمعی همیشه گروهی تصمیم به این کار میگیرند.به دلیل حمایت های آلمان از دانشجویان این نوع مهاجرت به آسانی و با هزینه اندکی انجام میشود.البته باید اطلاعات تخصصی در این زمینه داشته باشید.در ادامه همه نکات لازم در رابطه با مهاجرت به شما گفته خواهد شد.

چرا باید برای تحصیل به آلمان مهاجرت کرد؟

اولین و مهمترین ویژگی تحصبل در آلمان رایگان بودن تخصیل و بالا بودن سطح علمی دانشگاه های آلمان است.از دیگر موارد مهم میتوان به امکان تحصیل هم به زبان آلمانی و هم انگلیسی،امکان کار کردن کردن کنار تحصیل در دانشگاه،امکان استخدام شدن پس از تحصیل و دریافت ویزای اقامت دائم و … اشاره کرد.مهاجرت تحصیلی به آلمان در 3 مقطع کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر است که هر کدام مفصل توضیح داده خواهد شد.

مهاجرت به آلمان در مقطع دکتری

مهاجرت به آلمان در مقطع دکتری تنها در صورتی امکان پذیر است که اولا رزومه تحصیلی خوبی داشته باشد و دوما یک استاد راهنما شخص را تایید بکند.شخصی که در مقطع دکتری در آلمان تحصیل میکند مانند این است که یک شغل دارد و ماهانه حقوق دریافت می کند که البته این حقوق به میزان عملکرد دانشجو بستگی دارد و از شخصی به شخص دیگر میتواند متفاوت باشد.

مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع کارشناسی ارشد

مقطع کارشناسی ارشد در آلمان در اکثر رشته ها هم به زبان انگلیسی و هم به زبان آلمانی امکان پذیر است و برای زبان انگلیسی حداقل نمره 6.5 آیلتس و برای آلمانی حداقل B2 لازم است.

مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع کارشناسی

مهاجرت تجصیلی به آلمان در مقطع کارشناسی شامل دو گروه 1-افرادی که در کنکور ایران قبول شده اند و 2- افرادی که در ایران دیپلم گرفته اند میشود.

برای افرادی که در کنکور قبول شده اند پس از حداقل دو ترم تحصیلی در ایران میتوانند درخواست تحصیل در آلمان بدهند و با یادگیری زبان در سطح حداقل B1میتوانند اقدام به مهاجرت بکنند.

خوشبختانه برای افرادی که تحصیلات دیپلم دارند به واسطه موسسه MIE شرایطی فراهم شده تا دانش آموزان بتوانند تنها با مدرک دیپلم وارد آلمان بشوند و پس از گذراندن دوره زبان وارد دانشگاه بشوند.

هزینه های تحصیل در آلمان

برای تحصیل در مقطع دکتری در آلمان همانطور که گفته شد هزینه ای ندارد و حتی دانشجویان مقطع دکتری حقوق دریافت میکنند .در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هم تخصیل رایگان است و تنها حدود 100 تا 300 یورو در هر ترم شامل خدمات شهری و حمل و نقل پرداخت میکنند.

مهاجرت کاری به آلمان

ویزای کاری آلمان به دو شاخه مهاجرت از طریق ویزای جست و جوی کار Job Seeker و ویزای پیشنهاد کار Job Offer تقسیم میشود.

ویزای کار آلمان، جاب سیکر

جاب سیکر یا ویزای جست و جوی کار به آن دسته از افرادی تعلق میگیرد که میخواهند باری پیدا کردن شغل به آلمان مهاجرت کنند.این گروه میتوانند اقامت کوتاه مدت 6 ماهه بگیرند و در این مدت یک شغل پیدا کنند.در صورتی که نتوانند یک شغل در آلمان تصاحب کنند باید پس از 6 ماه آلمان را ترک کنند.برای این نوع مهاجرت باید حداقل مدرک لیسانس و دوسال سابقه کار داشته باشید که البته در قانون فعلی اگر تنها دوسال تخصیل تخصصی داشته باشید میتوانید درخواست ویزای جست و جوی کار آلمان بدهید.

ویزای کار آلمان ، جاب آفر

دریافت ویزای کار آلمان برای جاب آفر یا پیشنهاد کار در آلمان یعنی اینکه یک کارفرما در آلمان برای شخصی در ایران دعوتنامه بفرستد و درخواست کار بدهد.(بعضی ها میگویند حتما باید قبل از اینکه شمارا استخدام کنند در اروپا شخص دیگری برای استخدام در این حرفه متقاضی نباشد ولی این قانون قدیمی بوده و منسوخ شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *